kam sodijo kolesarji - spreminjanje infrastrukture |
Post Reply | Page <1 2345> |
Author | ||
Haderach
Newbie Joined: 26.Mar.2008 Status: Offline Points: 354 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
To bo ja ... Klaus Schwab te ima rad. You will own nothing and you will be happy ... dokler si upogljiv/ubogljiv del sistema.
|
||
frogstomp
Senior Member Joined: 16.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 11773 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja, poznam ta odgovor.
Kot jst vidm stvar poteka precej groba ločnica med prebivalci držav, ki so zadnje 30 elt podrejvale vse avtu...in prebivalci državi, ki so šli v obratno smer. Prebivalci prvih to vidijo kot napad na svobodo, vse nam bodo vzeli.. prebivalci drugih pravijo "supr. mi imamo te stvari že 20 let. še več tega prosim" |
||
Pero
Admin Group Joined: 13.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 3822 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Tle je problem korenčka/palice. Nizozemska z dobro infrastrukturo in urejenim javnim prevozom lahko privablja ljudi (korenček), pri nas je pa javni prevoz totalna katastrofa, ceste, pločniki in kolesarske poti takisto, tko da lahko uporabjo le palico (pa ker lahko, še korenček zarijejo v rit). |
||
Mitja M.J.
Senior Member Joined: 18.Aug.2008 Location: Slovenija Status: Offline Points: 4873 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
MacGyver je zakon!
|
||
frogstomp
Senior Member Joined: 16.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 11773 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja, tako je žal trenutno stanje. Sigurno je eno veliko obdobje bolečine pred nami.
A se približno strinjamo, da dokler ti avti stojijo na cesti vsak dan je težko narest alternativo, ki zahteva svoj prostor, da se ima kam umestiti? Skratka najprej je treba avte zjagat (palica, bolečina), nato se lahko vzpostavi alternativa (korenčk). En primer tega, povem še 1x je recimo vzpostavitev bus/taksi pasu na Celovški. Ki je zatežil življenje dnevnim avto migrantom iz Gorenjske. Ampak je omogočil, da je mestni avtobus vsaj na tej liniji bil zanesljiv in razmeroma hiter. Pa hitra železnica je v stadiju projektiranja, koordinirana po celi Evropi, z zastavljenimi cilji visokih hitrosti in frekventnosti.. o tem sem že pisal.. Da gremo iz tega splošnega h konkretnim. @Pero: kaj vse bi se moralo zgodit, da bi ti na svoje delovno mesto prišel z javnim prevozom namesto osebnim avtomobilom? Js sm se na relaciji Kr-Ljubljana šentvid vozil z vlakom celo srednjo, pol pa ko nrdiš vozniško kar rata to ena taka avtomatika, da se prepelješ od vrat do vrat... te vrste udobja nevem, če se da v karšnikoli javni obliki ponaredit, ta last mile problem je še vedno problem... ki se rešuje tudi z P+R sistemi. Ampak ta sprega udobja in "svobode" je lahko delovala, dokler se ta svoboda ni tako demokratizirala na širšo populacijo, da ti zdej v dostih primerih argument hitrosti odpade - jst se z biciklom vozim mimo stoječih kolon redno čedno. Če grem z kombijem v pisarno vsakič nekih 10 minut krožim po celi industrijski, da najdem parkirno mesto. Sepravi ta bolečina "svobode", ki se vsa naenkrat aktivira ob 9h in potem ob 17h, mi ne zgleda več tako svobodna, zato sm odprt za alternative. Projekti nadgradnje železnic: https://topgradbenistvo.finance.si/9005192/Kako-tecejo-projekti-prenove-slovenskih-zeleznic Edited by frogstomp - 21.Apr.2023 at 14:00 |
||
Mitja M.J.
Senior Member Joined: 18.Aug.2008 Location: Slovenija Status: Offline Points: 4873 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Drugače pa ena anekdota izpred par let. Dve sestri sta iz Kopra odpotovali istočasno. Ena v Pariz, druga v Rogaško slatino z javnim prevozom. Tista za Pariz je bila prej na cilju.
|
||
MacGyver je zakon!
|
||
frogstomp
Senior Member Joined: 16.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 11773 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
@Mitja ja taka je žal trenutna realnost. Nazadnje sva se z mojo, k sva kr fena javnega prevoza odločal, kako it v Koper. Avto: 1h20m od vrat do vrat. Vlak: 3 ure, 5 prestopov, vmes na dveh lokacijah tm okoli sežane in postojne greš z vsemi kufri na bus in pol nazaj. In pol še nedeljska pot nazaj, 2 vlaka v celem dnevu. Seveda da sva šla z avtom. Bomo vidl v naslednjih 3 letih kaj bo tale drugi tir prnesu. Povprečna hitrost vlaka na tej progi je 84km/h. Nova naj bi bla 160km/h.
|
||
Pero
Admin Group Joined: 13.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 3822 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
1) da bi bil na firmi (in doma) v enakem času, kot z avtom (max 40 min od vrat do vrat) 2) recimo, da se trenutno lahko sprehodim do javnega prevoza in z njega do firme, tko da okol tega ne bom kompliciral, čez kako leto bom imel do prvega javnega prevoza kakšne 4km 3) ni več tolk aktualno, ampak pred velik del zadnjih let bi si pa zaželel še opcijo, da na poti kadarkoli lahko preusmerim v katerokoli smer za 50-100km, če imam usput kak opravek
|
||
Mitja M.J.
Senior Member Joined: 18.Aug.2008 Location: Slovenija Status: Offline Points: 4873 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Pisalo se je leto 2000 ko sem se nazadnje peljal z vlakom iz LJ v KP. vozil sem se glih ene tri ure. Tako da se kot kaže v zadnjih 23 letih ni neki spremenilo.
|
||
MacGyver je zakon!
|
||
Gašper Fatur
Senior Member Joined: 18.Nov.2007 Status: Offline Points: 10949 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ta tema me je spomnila na ta legendaren video http://www.youtube.com/watch?v=3tBlwLsmavU
|
||
FUCK THE WORLD
|
||
frogstomp
Senior Member Joined: 16.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 11773 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Mal posebn video za 1M subs :) orange pill! |
||
frogstomp
Senior Member Joined: 16.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 11773 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
en švabski primer kako zgledajo delčki mesta, ki se zaprejo za promet |
||
frogstomp
Senior Member Joined: 16.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 11773 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
luštna reklamca za ljudi ki se vozijo par sto metrov z avtom |
||
frogstomp
Senior Member Joined: 16.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 11773 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
@robert_balordo: a si lahko bolj natančen? to so tanke gume, pajkice, čelada, dec srednjih let.. tipi kolesarjev verjetno? dejmo jim rečt specialkarji in jih tako ločit od splošne populacije.Razen tega, da imajo 2 gumi kot ostali je presečišče vrednot dokaj nizko.
Pa še to, glede neuporabe kolesarske. Sploh, če ne kolesariš in promet spremljaš iz vozila si mogoče ne moreš prestavljat, da se na kolesu včasih znajdeš v prekršku, ne po svoji volji, ampak zaradi infrastrukture. Prilagam primer, kjer recimo v Kranju boš ali skočil z biciklom čez robnik, če si mlad in spreten.. ali pa se nekih 100m vozil ob kolesarski, do prvega možnega uvoza. Seveda kot voznik avtomobila teh stvari ne boš opazil. Mal strpnosti prosim... udeležba v prometu tudi na ta način bi načeloma morala samodejno vzpostavit malo tolerance in razumevanja iz golih izkušenj :) upload images |
||
robert_balordo
Newbie Joined: 27.Aug.2016 Location: Gozd Status: Offline Points: 208 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja, se zavedam da večkrat designerji teh kolesarskih stez niti ne vedo kako zgleda kolo in so zaradi tega te steze totalno neprimerne pa brez nobene logike zgrajene, sem videl tudi take z jaški in luknjami, tako da tam je jasno da kolesar, tudi ker mu je mar za svojo varnost, se odloči da bo se peljal po glavni cesti.
Primer je tale: Prva slika je v Senožečah in je kolesarska steza ravna, široka in brez nobe prekinitve. Komot dva kolesarja zraven se peljeta (a to je prepovedano tudi? Vsaj na cesti če se pravilno spomnim ima kolesar en meter od roba ceste placa na razpolago). Druga je v Divači, čisto nova kolesarska steza, ravna lepa....ne vem....kje je problem tule? |
||
Heml
Newbie deluxe Joined: 21.Nov.2019 Location: Alpha Centauri Status: Offline Points: 1810 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Po workoutih grem dostikrat do Kranjske gore na kavo in sem opazil, da je tam pravi raj za kolesarje. Ogromno jih je in mism, da imajo tudi bike-rent shop. Sicer imamo asfaltirano kolesarsko pot od Jesenic do Kranjske gore. Skratka Kranjska zna bit the place to be, če si kolesarski entuziast :D |
||
frogstomp
Senior Member Joined: 16.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 11773 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
a bi se morda prestavili v temo kam sodijo kolesarji?
no.. bi zaprosil moderatorje, če lahko zadnjih nekaj komentarjev, vključno s tem, tja prestavijo, hvala. Zdaj pa k analizi teh dogodkov. Spet, na tebi je da ugotoviš, kater tip kolesarja je. Če so to specialkarji se moj zagovor konča. Tudi sam imam na biciklu izkušnje z njimi precej podobne. To nekaj tekmujejo sami s v krizi srednjih let, s kolegom vštric, in more vse pred njimi odskočit. Jih vidim kako tudi ignorirajo signalizacijo v lovljenju najboljšega časa in gladko peljejo čez rdečo. Men je zoprn v tem trenutku, ker bodo vsi tisti besni vozniki avtov ta problem zdej tud meni pod nos pomolili. Kolesarji bi moral zdele res pazit mal na kolektivni ugled, čeprov mislm, da je slika zelo izkrivljena, prepričanje je, da je večina kolesarjev večnih prekrškarjev kar čist matematično ne more bit res. Imam še nekaj podatkovja na to temo, ampak ne bi moril zdej s tem. Ampak, če se poskušam uživet v te specialkarje in odgovorit na tvoj "v čem je tu problem"... je problem, večplasten: 1.) pravni oz . legalni vidik: na kolesarski je omejitev hitrosti 25kmph. Na specialki prideš po ravnem terenu na 40kmph brez večjega naprezanja, z malo več ihte pa tudi proti 50kmph. In vsak kolesar, ki ga takole srečaš pred tabo, ki se vozi okoli 20kmph.. je ovira. 2.) uvozi in izvozi. Glej svoj primer iz divače. Dvignjen pločnik. Kolk je med vstopi razdalje? Da o izvozih iz take kolesarske ne govorim. Recimo tale iz Kranja proti Brdu. naenkrat iz zarisanega kolesarskega pasu ob desni strani vozišča moraš prečkat pas, čez prehod oz. z nakazanjem smeri.. v drugo smer, označeno z zeleno moraš tudi merkat oz. se ustavit, ko se vključuješ. Meni te stvari niso kakšn hud problem, ker sm na gorcu, dokaj poravnan in ker imam na levi strani balance vzvratno ogledalo.. zelo priporočam. Za specialkarja pa vse opisano zna biti problem. Prvič psihološki, ker tekmuje sam s sabo in mu te manevri škodujejo. Drugič zato, ker so tako zloženi, da je bistveno težje spustit balanco za nakazat smer, ozret se čez ramo etc. In tretjič zato, ker so tiste gume res narejene za gladek cestni asfalt in tudi če je kolesarska nova, so vsaj uvozi in izvozi kritična točka, plus da so hitro polne neke nesnage, kamnčkov etc. Edited by frogstomp - 07.Sep.2023 at 11:16 |
||
frogstomp
Senior Member Joined: 16.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 11773 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ej par let nazaj sm šel iz Kranja v Bovec, čez Kranjsko goro in Vršič. Tam od Jesenic do Kranjske gore je top ločena kolesarska, prov rajski filing. Ampak ko sem šel takrt je bil en odsek pri jesenicah, k mi ni blo jasno kam se lahko postavim z biciklom.. gledam po google maps ampak se ne spomnim kje točno je blo to... nek od bolnce dalje, čist na robu mesta. Tudi googe maps, če označiš da želiš s kolesom, ne najde poti. Kar je malo škoda no. Sm fen da se infrastruktura razvija v to prid. Nismo še čist tm k bi želel bit ampak.. počas.
|
||
robert_balordo
Newbie Joined: 27.Aug.2016 Location: Gozd Status: Offline Points: 208 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Torej država troši miljone za te kolesarske steze in so večkrat neuporabne? Ali so neuporabne samo za te specialke al kako se že jim reče?
Drugače sta tam v Senožečah bila dva tipa, čisto počasi sta se sprehajala po glavni cesti eden zraven drugega in klepetala. Tako da komot bi ona dva lahko bila na tisti stezi. V Divači je bil en star nono in se peljal tudi ful počasi prav na sredi ceste. Je pa res da v občini Divača večina takih kolesarjev prihaja iz Italije...haha :) No, resno torej za te specialkarje, če gledamo čist zakon, kje smo? Vprašam ker ne poznam lih točno zakone ki to tematiko obravnavajo. Če je steza za kolesarje je primoran to uporabljati? Če je steza, on je na cesti in ga avto zbije ima kolesar 100% krivdo ali ne? |
||
Speadge
Senior Member dežurni aktivist Joined: 22.Jul.2015 Status: Offline Points: 2089 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ne, v mnogo primerih niso neuporabne samo samo za specialkarje, ampak nevarne za vse kolesarje. Pogosto samo namalajo črte na delu pločnika (vključno z vsemi pokrovi, režami, jaški - kot na primer na Zaloški v LJ), kjer je vožnja s kolesom po t.i. stezi še posebej nevarna in rečejo, da to je pa zdaj kolesarska steza. In ker to ni dovolj, je pri tem ob cesti zacahnana še linija za parkiranje (kjer se vrata s sovoznikovega sedeža odprejo direkno na kolesarsko stezo, in na vsakih 5 metrov dovoz/izvoz čez kolesarsko stezo). Pogosto ni nič boljše tudi tam, kjer podobno linijo za kolesarsko stezo namalajo ob robu cestišča, ki je še posebej uničeno, luknja pri luknji, jaški, reže v širini gum in vse ostalo in je takšna vožnja en preklemanski rodeo, tako da ti je v želji preživeti lažje in absurdno, varneje voziti na gladkem cestišču, kot pa takšni provizorični kolesarski stezi, ki to ni. Na splošno pa je tam, kjer ni kolesarske steze priporočeno, da se kolesar ne vozi povsem ob robu, da ima dovolj manevrskega prostora, da napram ostalim vozilom ni pritisnjen ob zid - ampak tu je problem v naši prometni kulturi, kjer še vedno ne razumemo, da je tudi kolesar udeleženec v prometu, ki ga je treba varno prehiteti, ne pa samo na tesno obiti na istem voznem pasu. Čedalje več držav uzakonja, da lahko po dva kolesarja na cestišču vozita en ob drugemu, ker študije kažejo, da ob pravilnem prehitevanju (saj vemo, kaj pomeni prehiteti, ne zgolj obiti na par cm razdalje?) lažje/hitreje/varneje vozilo prehiti krajšo kolono petih kolesarjev v dveh linijah, kot kolono desetih v eni dolgi liniji.
|
||
P l a c e h o l d e r
|
||
frogstomp
Senior Member Joined: 16.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 11773 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
No, tole "troši miljone, so neuporabne".. je malo tako.. v trenutnem kontekstu? Ja, mestoma. Jst gledam na to tako, da se je tranzicija začela za čas mojega življenja in lahko v naslednjih 15 letih pričakujemo precej izboljšanj. Ker proti 15 let nazaj je tole zdej že precej super. Vsaj meni uspe tu po Kranju in okolici večinoma šibat tako, da se ne počutim ogroženega, ampak spet morm mal poreklamirat to vzvratno ogledalo, ki bi ga lahko serijsko začeli montirat na kolesa. Že to mi je precej bedno, da če želiš dans kupit nov kolo boš praviloma dobil povsem golega, in zapravil še 100+e za dokaj osnovno opremo, kot so strehce, luči, tačka.. Ampak to je mimo debate zdej. Zakon je glede uporabe kolesarskih površin dokaj kratek in enoznačen - torej nasprotno od kompleknosti realnega stanja:
Ampak... sklicevat se na črko zakona je kar jebeno v teh primerih. Družba gre načeloma lahko v dve smeri: - skuša vsako možno interakcijo dokumentirat, formalizirat in potem forsirat. V to smer se naša država premika, zakoni se množijo in z njimi vse mogoče interpretacije in sodne prakse. Predvsem pa je tako po volji ljudstva, ki gleda na reči zelo poenostavljeno : anomalija -> kazen -> red. - nasprotno namesto z zakoni in predpisi sama izkusi teren, in odpravi čimveč konfliktnih točk. Zraven more z vso težo podpret to narod, ki pa mora biti dovolj zrel, da ugotovi, da je to zgoraj opisano mišljenje nekaj, kar na dolgi rok vodi v birokratski pekel in da sistem tako težko polovi tiste res problematične, bo pa namesto njih kkšna bakica na kolesu dobila kazen. Ko mi rečejo, da so nizozemci pač tu zrelejša družba, ki upošteva pravila rade volje pod nos fliknem tale video. katero pravilo ta družba upošteva? desno? pravilo močnejšega? Skratka, da nadaljujem s specialkami. Nekje v nekem podzakonskem aktu se priznava izjema za športne kolesarje, vendar ob spremstvu vozil ... predvsem je finta v tem, da so kolesarske dostikrat parkirišča za razne ekipie s kombiji, ki pridejo kaj pomalat, pa da se pešci sprehajajo gor, ... specialkar je gor zoprn celo ostalim kolesarjem. Berem pa tudi drugod po forumih da se predvsem s tem življem nihče prov uredu ne razume. No kakorkoli. Sj je že komentar nad mano opisal precej zadev kako potekajo. Tega se po moje ne da formalizirat, razen da bi res zapisali v zakon, da se kolesar lahko vozi, celo po sredi ceste ali dva vštric. Ker res, tam kjer je predpisano za vozit je velikokrat najslabše. Lukne, jaški, luže... In pol ali naglo bremzaš pred oviro ali pa skočiš na cesto. Dodaj še to zraven, da je trend novih vozil tak, da imajo bistveno slabšo vidljivost pred sabo zaradi dvignene havbe in človk, ki vozi tak avto sploh ne vidi, kaj imaš ti pod kolesi... Ko so se pojavile električne skirce je bla tud štala - celo pobuda, da se jih ali zakonsko prepove, ali pa da jih morajo ljudje registrirat in narest izpit za njih. Ali po drugi strani, kako to novo vozilo, ki ga zakon še ni obravnaval, legalno vključit v promet. Kam spadajo? Zdej so jih dal na kolesarske. Hitrostna nekompatibilnost se nekako more naslovit, je pa na vsakemu izmed udeležencev, da vozi tako, da ne bo drugim vzbudil zanimanja, da more med ta odnos posežt policija. Ampak kot vidimo, interes za to je ogromen zaradi očitnih razlogov. Jst upam da bomo en dan dovolj zreli za družbo z manj pravili. Ampak ta trenutek smo predvsem še zelo avtocentrični. Kar se tiče kaznovanja kolesarjev in kam spadajo je meni merilo to: spusti 8 letnega otroka z biciklom v promet in naj pride do šole. Tam kjer si bo izbral vozit, to je najvarnejša pot. Tam bi moral začrtat kolesarke. Recimo primer v Kranju. Večina kolesarjev se tule odloči za prekršek. Prečka cesto in nadaljuje do trga v "napačno smer", nekih 100m. Zakaj? Zato ker je vključevanje oz prečkanje ceste, če se pravilno pripelješ takole (sepravi zasuk 180 stopinj od prejšnje slike, z zeleno nadaljujem pot, rdeča je "pravilna") |
||
Heml
Newbie deluxe Joined: 21.Nov.2019 Location: Alpha Centauri Status: Offline Points: 1810 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja tam je mal smotano. Kolesarska se začne na drugem koncu Jesenic. Če si pri Bolnici obrnjen proti Kranjski, je par km stran na tvoji levi. Pod in ob Avtocesti gre. Začne se blizu Hokejske Hale pod Mežaklo in piči do Kranjske gore. Zakon je. Še v Martuljku je en znanec 2020 odprl okrepčevalnico ob tej stezi. Domači sladoled in zelo lep razgled na vse strani :3 Cela ta dolina proti Ratečam mi je vedno ful sedla. :3 Sem prav vesel, da živim na tem koncu. Bled je blizu, ful fajn narave, ful enih poti za hajkat in se razgibavat in še Kranjska gora za piko na "i" :3 Drugače opažam, da pri nas v vsak del ceste, ki ga prenavljajo vključijo tudi kolesarko progo. Je pa še ogromno fali. Bo še kar neki časa, da boš lahk šou čez celo mesto s kolesom ne da bi šou po cesti ali pločniku.
|
||
frogstomp
Senior Member Joined: 16.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 11773 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
L'nblana sporoča:
Taki dogodki so mi sicer mal sumljivi.. na tiste, ki so že znotraj tega mišljenja je to "preaching to the choir". Ostali, naprimer tisti, ki se bodo tako kot vedno pripeljali v Ljubljano iz krajev, ki nimajo uštimanih drugačnih povezav ali pa so počasne, nezanesljive... bo to izgledalo kot še eno ideološko posiljstvo. Nevem, če bo zaradi takih akcij en sam človek presedljal na drugo obliko, to se zgodi avtomatsko, kadar je alternativa boljša od avta. |
||
Speadge
Senior Member dežurni aktivist Joined: 22.Jul.2015 Status: Offline Points: 2089 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Saj je vsako leto, pa ni nek big deal, v smislu, da bi se ljudje nekaj jezili in podobno. Po mojem razumeš sam dogodek preveč neposredno, medtem ko večji miselni preskoki neke generacije ne delujejo tako. Sam sem mnenja, da noben tovrstnih dogodkov ni namenjen temu, da bi ljudje neposredno pripravil k spremembi, ampak z vsemi stvarmi, ki to spremljajo (objave, komentarji, pogovori...) še en delček v mozaiku samega ozaveščanja (namenoma sem zapisal ozaveščanja namesto osveščanja, čeprav s pomenskega vidika ni neke velike razlike), drobnih korakov do priprave terena, kjer so spremembe na bolje skozi čas sploh možne. Vsaka sprememba pripelje določeno mero odpora, ugovora, temu se ne da izogniti, ampak vseeno so spremembe na bolje možne šele, ko večji del populacije o tem začne razmišljati, ozavesti, drugačna miselnost ni več tuja in podobno.
|
||
P l a c e h o l d e r
|
||
frogstomp
Senior Member Joined: 16.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 11773 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja že res, in podpiram tako publikacije kot vse ostalo v mozaiku ampak.. kot rečeno.. sem skeptičen do kontraefekta, ki ga lahko prinese pretirano naslanjanje na "buzzword" momenta, ki je trentutno "trajnostna mobilnost" ali "ogljični odtis"...
In ja, se čist strinjam da se bodo navade spremenile, še najbolj pa s pojavom novih transportnih oblik (skiroji) in cen lastništva in vzdrževanja avtomobila, mnogo nadzora, in visokih cen pridobivanja dovoljenja. Pa generacije, ki so nosilci starih prepričanj gredo prej ko slej za večno ležat. Ampak recimo, poglejmo tale video: https://fb.watch/nfIuwoArz4/
V njem Jože Robežnik začne z uvodnimi besedami: "Dizel, a? Tole bo kmal prepovedan"... in v nadaljevanju o metodi "korenčka in palice".. Načeloma so bli njegovi videi vedno kar dobr sprejeti, zdej pa se folk malo bolj punta. Vzporedno raste mržnja do kolesarjev tudi zarad takih zadev, kjer imajo šoferji občutek da je zdaj vojna nad vozniki. In me malo skrbi, da se bo zgodilo naslednje, ker smo že zelo blizu: - vozniki bodo na kolesarje gledali kot na nekaj, kar je spet poravnano z idejami globalnih vladarjev, sepravi bodo avtomatsko padli pod krovno zaveso NPC automaton... in s tem, sovražnik svobode. - grassroot gibanje voznikov bo udarilo nazaj in bodo zahtevali, da se kolesa registrirajo, zato da bodo lahko prekrškarje prijavljali. rezultat tega bo, da bo samo slabš za vse - vstopni pogoji za udeležbo v prometu se bodo višali, to pa je totalno stran od nizozemskega modela. |
||
Speadge
Senior Member dežurni aktivist Joined: 22.Jul.2015 Status: Offline Points: 2089 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Tole bi ti znalo biti zanimivo:
(sicer nič, kar ne bi že vedel, pa vseeno...)
|
||
P l a c e h o l d e r
|
||
frogstomp
Senior Member Joined: 16.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 11773 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Uuu, Adam Something, to je kr carski kanal :)
|
||
Pero
Admin Group Joined: 13.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 3822 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Evo Frogi, neki za na festivale. Pomoje bi blo prov kul, dokler te ene 6 pjanih Švedov ne vrže v Sočo :)
|
||
frogstomp
Senior Member Joined: 16.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 11773 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Dunaj se tudi pospešeno spreminja. Je kr za računat, da se bodo mesta v Evropi počasi takole spreminjala - na račun izginjanja parkirišč. Sem v eni fb grupi kjer so stare fotke Slovenskih mest.. in je folk nostalgičn, ko vidi, kako so v zdaj peš conah v centru Kranja, Celja, pa tudi čez tromostovje in mimo mestne hiše v Ljubljani vozili avti. Mimogre, po letih stanovanjske suše se zdej v Kranju gradita 2 novi soseski, skupno prostora za nekaj čez 1k ljudi - prvo vprašanje, ki se pojavijo v medijih je "kako bo te dnevne migrante zdaj požrla Ljubljana". Ta del je treba presekat, ampak najprej pride meščanska volja in z njo vizija... ker če v štartu računaš na to, da postavljaš spalno naselje, kjer vsakemu stanovanju pripada zraven še parkirišče, pol je to hitro pomeni samo poglabljanje težav na dolgi rok. |
||
grafin
Senior Member Joined: 16.Nov.2007 Status: Offline Points: 6702 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
kar se dogaja po ljubljani v prometnih konicah, spominja na blaznost - busi v koloni od drame do vilharjeve - stojijo.. sploh petki so kolaps, od viške cerkve do brezovice 45 minut.. prvo, pol folka ne zna vozit - počasni refleksi in zabijanje križišč.. ma problem se mi zdi tut v tem, da se dogajajo dnevne selitve številnih v naselja ob ljubljani, ker se je najemodajalcem spipalo.. cene stanovanj so res nenormalne.. obup.. in fuj.. skratka, sem vesela, da imam bicikl in zdrave noge..
|
||
se oprasicujem za oftopik :>
|
||
frogstomp
Senior Member Joined: 16.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 11773 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ja, je ravno učer pravil bivši forumaš ko sem nekaj pizdil na drugi platformi... kako se tam okol Leva vse zabaše, in folk je parkiran na prehodih za pešce. Policija, ki usmerja promet se ukvarja zgolj z avti, in to da kempajo na prehodih je pač.. postranskega pomena. Aja, to se seveda dogaja pod plakati Zelena mobilnost etc... šizo stanje.
|
||
frogstomp
Senior Member Joined: 16.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 11773 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
projekt na dunaju
Tkole zgleda trend prihodnosti. Evropa bo po tekočem traku iz velikih mest začela metat parkirišča in jih začela spreminjat v zelene oaze. Parkirišča so največji toplotni otoki. |
||
frogstomp
Senior Member Joined: 16.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 11773 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Januarja zapora v Ljubljani, podvoz Dunajska
Glede na trenutno stanje bo tole norišnca - in upam da, iniciativa, da se kdo posluži javnega prevoza, če ne bo še to crknilo vzporedno (dela bodo namreč na železniški infrastrukturi). Ker do sedaj je bil (veljaven) argument, da si z Kamnika v Ljubljani v pol ure, z vlakom pa v slabi uri, pa še to v centru, pol se moreš še z busi odpeljat na destinacijo. No, zdej je precej verjetno, da se bo potovalni čas z obvozi podaljšal z avtom na 1.5h. Na žalost ugotavljamo, da klub napisom "Zeleno" na vseh plakatih... je realnost na cesti taka, da še ko pride policija urejat promet... se človeka, ki se sam vozi v avtu favorizira v vseh točkah. |
||
frogstomp
Senior Member Joined: 16.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 11773 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
A se komu z zaporo Dunajske potovalni čas v službo in nazaj tako dramatično spremeni, da razmišlja o alternativi (javni prevoz, P+R, last mile bicikl etc)?
|
||
Pero
Admin Group Joined: 13.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 3822 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Prava alternativa je delo od doma. Ja, seveda to ne deluje pri 100% poklicih, pri veliki večini pa ni nobenega razloga, da se drajsamo sem in tja 1-3 ure na dan.
|
||
Speadge
Senior Member dežurni aktivist Joined: 22.Jul.2015 Status: Offline Points: 2089 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Imaš pa nekam sila čudno razumevanje delovanja sveta, vseh storitvenih servisov in služb, okoli sebe.
|
||
P l a c e h o l d e r
|
||
lord infernus
Senior Member Joined: 24.Mar.2008 Location: Slovenia Status: Offline Points: 1796 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Tukaj se pa popolnoma strinjam. Res malce "selfish" razmišljanje tbh. Evo Speadge, v čem pa le imava enako mnenje
|
||
Tough times create tough men. Tough men create easy times. Easy times create weak men. Weak men create tough times.
|
||
Speadge
Senior Member dežurni aktivist Joined: 22.Jul.2015 Status: Offline Points: 2089 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Saj bi se najbrž še kaj našlo, ampak ljudje se hitro polariziramo, ko zagovarjamo svoje - pa potem ene stvari vodijo v druge.
Recimo, ko sva se pred leti srečala tam na Zaloški, ko si mi predal tista dva kosa cunj, ti ne bi nikoli prisodil kako zelo radikaliziran znaš biti :P Ampak, ja da ne bova offtopic ... že samo če pogledaš močne sektorje, kot so trgovina, gostinjstvo, turizem, komunala, gradbeništvo, zdravstvo, varovanje, transport ... je ljudi zotraj treh služb, ki lahko stalno ali občasno delajo od doma (IT-jevci, računovodstvo, vodstvo...) zgolj kakšen promil. Kje so še vse druge službe in servisi, ki se ne morejo opravljati doma s pritiskanjem na miško ...
|
||
P l a c e h o l d e r
|
||
Speadge
Senior Member dežurni aktivist Joined: 22.Jul.2015 Status: Offline Points: 2089 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Mislim, da v tem izrecnem primeru tudi alternative ne delujejo najbolje. Recimo javni prevoz bo namesto čez Dunajsko speljan naokoli čez Vilharjevo in Šmartinsko, kar precejšen obvoz, ampak ti šment ... tudi za Vilharjevo in Šmartinsko so napovedana gradbena dela. Že zdaj se križišče pri Šmartinki zabije do amena, kako bo šele, kot bodo tudi tam gradbena dela + promet z Dunajske (ki je po Celovški druga najbolj obremenjena cesta v LJ) speljan tja. Po drugi strani pa tudi, ko bodo del Dunajske za prevoz odprli, bosta pločnik/kolesarska še vedno zaprta. Kot pešec imaš možnost narediti en daljši "obvoz" čez podhod železniške, biti kolesar pa drugi teden, ko temperature padejo pod ničlo (pa boh ne daj, da zapade še kaj snega, plundre...) najbrž ne bo najbolj človeku prijazna opcija. Kakorkoli vzameš bo to še en velik kaos za vse udeležence v prometu in kar je najhuje, ne gre za dva meseca ampak predvideno dve leti pa pol. Na deset tisoče ljudi dnevno bo iskalo svoje potencialno najugodnejše opcije oz. takšne ali drugačne alternative - kar bo obremenilo tudi druge dele LJ. S tem bo treba živeti.
|
||
P l a c e h o l d e r
|
||
lord infernus
Senior Member Joined: 24.Mar.2008 Location: Slovenia Status: Offline Points: 1796 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Offtopic: Uf jebemo, na tisti deal sem pa čisto pozabil . Kaj je že bilo, Obituary pulover pa...? Upam, da si bil/si še zadovoljen z nakupom? Glede radikalizacije, pa ne bom začenjal, pustimo leve spat...
|
||
Tough times create tough men. Tough men create easy times. Easy times create weak men. Weak men create tough times.
|
||
Speadge
Senior Member dežurni aktivist Joined: 22.Jul.2015 Status: Offline Points: 2089 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Pa Wintersun - še vedno kdaj oblečem :)
|
||
P l a c e h o l d e r
|
||
frogstomp
Senior Member Joined: 16.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 11773 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Hm.. promil? Mislm da lahko vsaj o procentih govorimo. Takole na hitro sem preletel splet in na ameriških tleh govorijo o 37%. Ampak tu je nekaj drugega za vračunat. Ne gre se za sebično gledanje na to, da se pač človek, ki lahko dela od doma, izogne celi sagi, neizogibno aktualni za pretežni del populacije. Čeprav vsekakor je to pomembna borba - prepričat delodajalce, da je to ok. Drug del te "sebične" enačbe je, da je vsak tak človek en dnevni migrant oz. praviloma glede na navade, en 2x5m zavzete površine na cesti manj. Kar pomeni prostor za druge, ki se potovanju ne morejo izognit. Kar pomeni manj zastojev. Kampanje za spremembo potovalnih navad ubistvu želijo, da bi eno vožnjo v službo na teden nadomestili z biciklom. Ali pa recimo Škofjeloški projekt Trata 2.1.. si želi da bi od 94% od 5000 zaposlenih, ki na delo prihajajo z avtom v naslednjih letih 4% ljudi prihajalo drugače. To je sicer tema za statističarje ampak.. te mali procenti imajo na kupu en tak multiplikativni efekt... Kar pa me žal pripelje do žalostnega strinjanja s tem, kar si zapisal v nekem drugem komentarju.. To, da niso zmogli pri tem prometnem kolapsu namestit ene brvi za pešče in kolesarje je totaln fail in zamujena priložnost... ker točno na temle bi se dalo utemeljit idejo drugačne mobilnosti.. ko bi kolesarji švigali mimo kolone ujetih ljudi v pločevini. Pa so zafukali. V Kranju smo imeli ob zaprtju mostu celo kolesarji in pešci ponujen daleč najdaljši obhod. In to do jebene železniške. Prov posmehovanje celotni ideji "trajnostnega" transporta. Kar se pa tiče mraza in snega in to... avto promet se ne ustavi v snegu in isto je s kolesi.. pot, če se jo misli uporavljat mora biti vzdrževana in splužena.. in večino zime ne naletava sneg konstantno pač pa v pošiljkah. Ta video lepo razloži: Jst sm rabu "prisilo" da sem šel iz cone udobja. Ta prisila je bla neke 4 leta nazaj, ko sm šel sredi zime s kombijem v službo, pa so me sneli kepsi. V goflo so mi porinili liziko, in bila pozitivna na THC.. in sem jim zatežil da me pelejo na krvnega - ki je bil negativen.. in sem dobil vozniško nazaj.. po 40 dneh.. tako sem se spravil na bicikl celo zimo in.. posvojil to navado. Kmalu odkriješ, da je mraz prve 3 minute.. tako kot v hladnem avtu, preden gretje prime.. in enako je s telesom, z aktivnostjo se segreješ, in tako vožnja rata čisto udobna. Moj cel namen pisanja je torej, da nagovorim tiste, ki lahko, ne tiste, ki se vozite 50+ km v eno smer... da probate posvojit kakšno takšno navado. Edited by frogstomp - 05.Jan.2024 at 11:10 |
||
Speadge
Senior Member dežurni aktivist Joined: 22.Jul.2015 Status: Offline Points: 2089 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Težko me boš prepričal, da družba v kateri ta moment živimo, lahko funkcionira, če 30% (pa tudi nekoliko manjši delež tega) dela od doma. Da niti ne omenjamo daljši čas dela od doma. To je imho, povsem izkrivljena perspektiva, ki jo pogosto slišim od mojih prijateljev iz recimo IT sektorja - torej pogosto inteligentni ljudje, ki pa po mojih izkušnjah nimajo vedno najbolj realne predstave o svetu, ki jih obkroža. Tudi tisti link, ki si ga dal pravi "Our classification uses job characteristics that clearly rule out the possibility of working entirely from home and neglects many characteristics that would merely make working from home difficult." - torej eno je teorija, drugo pa praksa. Ti bom dal en povsem naključno izbran primer. UKC je imel v letu 2022 zaposlenih 8.575 ljudi. Recimo, da lahko tu občasno dela od doma tistih 20 IT-jevcev, pa tistih 20 računovodk, pa še nekaj vodstva, raziskovalcev in podobno. Pa si na recimo stotih ljudeh, ki lahko delajo od doma. Ampak dajmo za voljo argumenta to podvojiti, potrojiti... da jih recimo lahko doma dela sočasno 300. Kaj pa ostalih 8200? Zdravstveno osebje (zdravniki, med. sestre, strežnice), vse podporno osebje (vzdrževalci, kuharice, pomivalke, čistilke) ... a se ti tudi zdi, da lahko "VEČINA LJUDI" dela od doma? A pogledava še kakšen drugi orjaški sektor v državi - recimo trgovino? Ali pa gostinjstvo in turizem? Koliko tu je v razmerju do manualnih delavcev tistih, ki dela za računalnikom? Jaz sem povsem prepričan, da kakšen promil. Uprava, računovodstvo ... potem se pa že konča. Celo neki običajen poslovodja mora biti večino časa na mestu v službi da zadeve tečejo. Sektorji, kjer je treba iti ven (turizem, gostinstvo, gradbeništvo, avtoprevoznistvo, zdravstvo, varovanje...), delati manualno, so orjaški. Na enega zaposlenega v pisarni lahki pride tudi več sto manualnih delavcev, ki jih ne moreš nadomestiti s tapkanjem po tipkovnici. Celo famozni javni sektor, kamor poleg splošnih služb (napr. policije, gasilcev, medicinskih sester, zdravnikov, raznoraznih uradov, sprejemnih pisarn... - kdo teh lahko dela od doma?) spadajo tudi podporno osebje (kuharice, snažilke, hišniki, vratarji... - - kdo teh lahko dela od doma?) je še vse kaj več kot zgolj razni akademiki na inšititutih. Skratja, dragi IT-jevci in politiki, v krepki manjšini ste. Da svet okoli vas teče, da ti dobiš na dom Wolt dostavo, mora biti zunaj v službi tisti čas kar nekaj ljudi (nabava-dostavna veriga, pizzopek, tisti ki sprejema naročila, dostava na dom, prometna policija, reševalci ... ja namenoma omenjam tudi poklice o katerih ne razmišljaš, da so tudi tam in urejajo nekaj v zgolj posredni povezavi, da življenje zate v sobi za računalnikom teče nemoteno). Ma še brez enega jeb.. žerjavista v Luki Koper, ki z vzdrževalci in ostalim podpornim osebjem skrbi za neprekinanje dobavne verige, bi znal imeti ti kakšen problem v življenju o katerem niti ne pomisliš ne, da bi lahko obstajal. Ker so ljudje zunaj in zadeve tečejo. Iz tega razloga se mi zdi zaključek, da velika večina ljudi (ja, v to zgoraj sem se zapičil) lahko tako ali tako dela od doma čista aroganca, nerazumevanje sveta v katerem živite. Matr, sem se razhudil! :P
|
||
P l a c e h o l d e r
|
||
frogstomp
Senior Member Joined: 16.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 11773 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Bi te skoraj obtožil strawman argumenta, pa sem pol ctrl+F-jal "večin" to debato in vidim, da je Pero res omenil to. Tako da lahko rečem, da se njegovemu mnenju ne pridružujem, ampak hkrati se tudi tvojemu ne čisto. Bi reku da nekje med promilom, ki ga ti navajaš in procentom,ki ga tista raziskava navaja bo pravi odgovor. Nekaj procentov ljudi lahko dela od doma. Pri vseh panogah, ki si jih naštel si jih še vedno mnogo spregledal, kjer pa je delo od doma možno. Pa ne gre samo za delo, tudi ostale oblike preživetega časa, za katerega se ljudi pošlje na pot, pa se je izkazalo v pandemiji, da te premiki v resnici niso potrebni. Študij naprimer.
Ampak.. ne želim sploh it na tirnice borbe razumevanja ali nerazumevanja sveta.. ni bitno za to temo. Bitno se mi zdi to, da se da vsaj delno z marginalnii popravki navad in vedenja korigirat te boleče teme, kot so prometni štoflci. Vsak, ki se lahko na kakršnkoli način za kakšen dan na leto izloči pomaga. Vsak, ki "ne more" it 600m do trgovine brez avta pa korigira to v napačno smer. Perota vidm po fotkah kako 200x letno na en lokalni kucelj pripleza. Sem spremljal tranzicijo kako je vzljubil to specifično vrsto rekreacije in jo posvojil. No, jst bi ga naščuval, da kdaj kresne eno špuro v službo z biciklom parkat na mesec in ugotovi, če mu paše. |
||
Pero
Admin Group Joined: 13.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 3822 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Speadge: Promil? Dej no dej...
Frogstomp: No way, da grem s kolesom na šiht. Bi se ubil po štengah. Edited by Pero - 05.Jan.2024 at 13:48 |
||
Speadge
Senior Member dežurni aktivist Joined: 22.Jul.2015 Status: Offline Points: 2089 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Pero: "pri veliki večini pa ni nobenega razloga, da se drajsamo sem in tja 1-3 ure na dan". Dej no dej...
Saj veš, kaj je to velika večina? Torej ljudje, ki z razliko velike manjšine ne delajo po pisarnah za računalniki, morajo pa ven, da zaslužijo za kruh. Pa zato da boš imel tudi ti za svoj denar kruh na mizi. Saj mogoče zdaj vseeno razumeš, zakaj sem na tisto tvoje odgovoril, kot sem. Za delovanje servisov in storitev, ki se v tvojem delovnem mehurčku mogoče zdijo samoumevne, mora ven na cesto dnevno na tisoče in tisoče ljudi. Frogstomp: zmotil me je sam pristop k površni trditvi tvojega predhodnika. Ker ljudje pač imajo službe, ki jih imajo in hočeš nočeš v veliki večini morajo ven, da preživijo. Velika večina (zdaj jaz uporabljam ta pojem - velika večina) zavoljo narave njihovega dela že zato, da družba lahko sploh funkcionira, enostavno nima privilegija oz. možnosti delati od doma. Bodimo vsaj malo realistični in spoštljivi tudi do teh.
|
||
P l a c e h o l d e r
|
||
frogstomp
Senior Member Joined: 16.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 11773 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
siol - kolesarji in pešci si utirajo nevarne bližnjice.
Že vidim, kako bo par ljudi zdej umrlo na teh tirih.. Ljubljana je na tem projektu pogrnila 2x. Prvič zato, ker na najbolj obremenjenih mestih niso zrihtali dokaj poceni rešitve, montažnega nadhoda ali nadvoza. Drugič pa zato, ker že leta vzporedno tečejo kampanje o mobilnosti, ljudi se nagovarja, da se v službo pripeljejo s kolesom. In evo ti, priložnost, ko bodo ljudje obtičali ujeti v pločevini v verigi vozil v prometu in bi kolesarji lahko švigali mimo... zamujeno. Vizionarji lih nismo...
|
||
Pero
Admin Group Joined: 13.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 3822 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Kolk folka, ki mora ven, da zasluži kruh, dela v centru Ljubljane in mora mimo zapore na Dunajski? |
||
Speadge
Senior Member dežurni aktivist Joined: 22.Jul.2015 Status: Offline Points: 2089 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
Ne vem, pa ti tudi ne. Prav gotovo pa prav tam skozi prejšni teden ni šel nihče, pa to ne pomeni da je večina delala od doma, tako, da ne vem zakaj to mene zdaj sprašuješ. Hkrati pa ne vem tudi, če ima to še smisel debatirat. Ker mi ni povsem razumljivo, kaj še iščeš. A se to zdajle distanciraš od svoje prvotne nepremišljene (a te spomnim, kaj si zapisal?) izjave na katero sem se odzval ali pa ji s preusmerjanjem na nekaj drugega daješ novi pomen? Glej, velika večina pri nas v Sloveniji (ali pa v Ljubljani, če želiš) ima delo, katerega ne morejo opravljati od doma. Nek manjši delež zaposlenega prebivalstva že. Ampak to ni velika večina. Ne vem, kaj ti še vedno tu ni jasno. Saj se vdam, no.
|
||
P l a c e h o l d e r
|
||
frogstomp
Senior Member Joined: 16.Nov.2007 Location: Slovenia Status: Offline Points: 11773 |
Post Options
Thanks(0)
|
|
|
||
Post Reply | Page <1 2345> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |