Author |
Topic Search Topic Options
|
frogstomp
Senior Member
Joined: 16.Nov.2007
Location: Slovenia
Status: Offline
Points: 12048
|
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 28.Feb.2025 at 09:32 |
Obležal z vročino par dni tako da sem uspel malo več brat. Mož z imenom Ove je super. Napisana lahkotno in neposiljeno humorno. Zelo luštn razvoj karakterjev. Momenti za solzice potočit. Strukturno skače iz sedanjosti v preteklost in zelo okusno splete obe obdobji. Pirporočam.
Nadalje prekinjam leposlovje z Izviri in smisel ruskega komunizma - Nikolaj Aleksandrovič Berdjajev
|
|
 |
Speadge
Senior Member
dežurni aktivist
Joined: 22.Jul.2015
Status: Online
Points: 2378
|
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 28.Feb.2025 at 10:46 |
Starting on February 26th, 2025, Amazon is removing a feature from its website allowing you to download purchased books to a computer and then copy them manually to a Kindle over USB.
It doesn’t happen frequently, but as Good e-Reader points out, Amazon has occasionally removed books from its online store and remotely deleted them from Kindles or edited titles and re-uploaded new copies to its e-readers. In 2009, the company removed copies of George Orwell’s Nineteen Eighty-Four and Animal Farm, explaining the books had been mistakenly published. More recently, many of Roald Dahl’s books, including Charlie and the Chocolate Factory, were replaced with updated copies featuring modified language on various ebook platforms. It’s a reminder that you don’t actually own much of the digital content you consume, and without the ability to back up copies of ebooks, you could lose them entirely if they’re banned and removed.
Debato na to temo, kako lahko določena elektronsko kupljena zadeva izgine v nepovrat, če je ni mogoče lokalno arhivirati, smo imeli že pod "online vs fizičnimi" nosilci glasbe.
|
P l a c e h o l d e r
|
 |
devlin
Senior Member
Joined: 16.Nov.2007
Location: Vatican City State
Status: Offline
Points: 8612
|
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 28.Feb.2025 at 13:16 |
Kurit, banat, uničevat knjige je konec kulture.
|
The Optimistic Cynic: Remaining completely oblivious to the tragedy of existence.
|
 |
Powerandpain
Newbie
Joined: 11.Nov.2015
Status: Offline
Points: 42
|
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 03.Mar.2025 at 10:56 |
Vceraj sem po nekaj tednih in po krajših šusih uspel prebrat Solaris in se vmes dejansko vprasal kaj ce se Lem samo norcuje z dolgostranskim opisovanjem fenomenom morja like "kdo si bo lahko to predstavljal je mona ahaha" sploh z izrazi ki so mogoce plod slabega prevoda? npr. "dolgoni" "brzi" itd? sej vem da sigurno ne samo je pa mel domisljijo mož:)
|
 |
frogstomp
Senior Member
Joined: 16.Nov.2007
Location: Slovenia
Status: Offline
Points: 12048
|
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 09.Mar.2025 at 11:24 |
Prečital Izviri in smisel ruskega komunizma - Nikolaj Aleksandrovič Berdjajev. Bere se kot ne preveč znanstveno naravnana filozofija - bolj mnenjska. Avtor na 200 straneh opiše kakšn je ruski karakter, kako je absoluten v svojih načelih, dogmatski, kako zapopade ideje z versko vnemo, in kako gre to potem z roko v roki z revolucijo, ki je v svoji naravi iracionalna... Nisem nevem kako užival v branju, polno imen drugih filozofov in avtorjev, jezik ne nevem kako zanimiv.. no saj ni leposlovje. Par izpiskov:
To je bila tista »svojat«, o kateri je govoril Puškin. Podoba Čackega v Gorje pametnemu kaže osamljenost najboljših, najbolj pametnih in kulturnih ljudi tedanjega časa. |
Belinski je predhodnik boljševistične morale. Govori, da so ljudje tako neumni, da jih je treba prisilno voditi k sreči. Priznava: če bi bil car, bi bil tiran v imenu pravičnosti. Nagiba se k diktaturi. Verjame, da bo prišel čas, ko ne bo ne bogatih ne revnih. |
»Če Bog obstaja, potem je človek suženj.« |
Bakunin je– drugače kot Belinski– zelo grobo govoril o Kristusu. Kristusa bi morali posaditi v ječo kot lenuha in klateža. Človek, obdarjen z nesmrtno dušo in svobodo, je protidružbeno bitje. |
Vojna je že ustvarila nov duševni tip, ki je bil pripravljen uporabiti vojaške metode za ureditev življenja in prakticirati metodično nasilje, saj je bil oblastiželjen in je občudoval silo. To je svetovni pojav, ki ga najdemo tako v komunizmu kot fašizmu. V Rusiji se je pojavil nov antropološki tip, nov izraz na obrazih. Ljudje tega tipa imajo drugačno hojo, drugačne kretnje kakor tisti iz stare inteligence. |
Rusko ljudstvo je iz telurične dobe, ko je živelo pod mistično oblastjo zemlje, prešlo v tehnično dobo, ko je začelo verjeti vsemogočnemu stroju, do katerega se je nagonsko vedlo po starem, kot do totema. V narodovi duši so taki preobrati prav mogoči. |
Lenin ni verjel v človeka, ni priznaval nobenega notranjega počela v njem, ni verjel v duha in svobodo duha. Je pa brezmejno verjel v družbeno dresuro človeka, verjel je, da lahko prisilna družbena organizacija ustvari kakršnega koli novega človeka, popolnega družbenega človeka, ki ne potrebuje več nasilja. Tudi Marx je verjel, da se novi človek izdeluje v tovarnah. To je bil Leninov utopizem, ki pa je bil uresničljiv in uresničen. Le ene stvari ni predvidel. Ni predvidel, da lahko razredno zatiranje dobi popolnoma nove oblike, ki niso podobne kapitalističnim. Diktatura proletariata, ki okrepi oblast države, razvije gromozansko birokracijo in ta kakor pajčevina ovije vso državo in si podredi vse. Ta nova sovjetska birokracija, močnejša kakor carska, je novi privilegirani razred, ki lahko kruto izkorišča ljudske množice. |
Revolucija je grozna in srhljiva, je spakasta in nasilna, kot je spakasto in nasilno rojstvo otroka, kot je spakasto in nasilno trpljenje rojevajoče matere, kot je spakast in prepuščen nasilju rojevajoči se otrok. Takšno je prekletstvo grešnega sveta. |
Sovjetska komunistična vladavina je po svojem duhovnem ustroju zelo podobna pravoslavnemu moskovskemu carstvu. V njej je enaka zatohlost. |
Človek lahko žrtvuje in pogosto tudi je dolžan žrtvovati svoje življenje, ne pa osebe, osebo mora uresničiti v sebi, žrtev je pogoj za uresničitev osebe. Prav oseba je poklicana k večnemu življenju, je osvojitev večnosti. Oseba je duhovno-religiozna kategorija in pomeni nalogo, ki stoji pred človekom. Oseba je nekaj povsem drugega kakor individuum, ki je biološka in sociološka kategorija, podrejen del rodu in družbe. Oseba pa ne more biti del česar koli, ne le družbe, tudi sveta ne, je celota. S svojo globino pripada duhovnemu, ne naravnemu svetu. Vsa omejenost in lažnivost komunistične filozofije je povezana z nerazumevanjem vprašanja osebe. To spreminja komunizem v razčlovečeno silo, ki je sovražna človeku. |
Religija nebeškega kruha ne more soobstajati z religijo zemeljskega kruha in prav zato za ruski komunizem vera ni zasebna stvar, zadeva osebne vesti, temveč stvar družbenega boja: »Totalitarni komunizem je lažna religija. In prav kot lažna religija komunizem preganja vse religije, saj v njih vidi konkurente.« |
»Glede razlike med ruskim in zahodnoevropskim, še zlasti francoskim odnosom do obravnavanih problemov, sem ugotovil tole: kulturni ljudje na Zahodu vsak problem motrijo predvsem v njegovi kulturni in zgodovinski, se pravi drugotni pojavnosti. […] Imel sem vtis, da tam obstaja le svet človeške misli o določenih predmetih, le psihologija tujega doživljanja. Ko smo se na enem od srečanj v Pontignyju lotili problema osamljenosti, so vsi pretresali problem osamljenosti pri Petrarki, Rousseauju, Nietzscheju. Rusi razmišljajo drugače. Tu imam v mislih tipično rusko mišljenje. Rusi se problema lotevajo v njegovem bistvu in ne v njegovi kulturni pojavnosti.« |
Nadaljujem z Vitomil Zupan - Komedija človeškega tkiva. Z največjim guštom sem zaplužil spet v sočen jezik in nebrzdan tok misli, ki manevrira med vsemi abstrakcijami.
|
|
 |
frogstomp
Senior Member
Joined: 16.Nov.2007
Location: Slovenia
Status: Offline
Points: 12048
|
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 04.May.2025 at 10:51 |
Prečital Zupanovo avtobiografsko Komedijo človeškega tkiva. 900 strani. Slaba dva meseca je bila z mano vsak dan. Kr traja, da se na Kindlu 1% gor obrne. Na dopustu sem dobil malo pospeška in napredoval 2-5% dnevno. Zakon čtivo. Tip je bil dežurni sveder in rovaril po vseh polprizadetih in totlno prizadetih češpljah. Od tistih ranjenih od primarne družine do potujočih cirkusantk. Boksal, delal na ladjah, bil večji del življenja v raznovrstnih zaporih, enkrat pahnjen v ječo s strani italjanov, drugič od lastnih partizanov, ki so postali komunisti. Sploh opisovanje te tranzicije je popolno. V zaporu je pisal na skret papir in si tinto delal iz mešanja rje na pogradu in vode. Z guštom prebral tako zaradi vsebine kot sloga. Tako všeč, da sem jo omenil tudi v reportaži Mutism, Oti in se malo njegovega sloga navlekel. Par izpiskov:
Dragulj počiva globoko v južnoafriški zemlji. Ene najdejo in jih gledajo, drugi bodo za vse večne čase ostali v gmoti navadne zemlje. Ali je važno, koliko je vreden takole velik diamant? Ne. Važno je, ali ga najdejo in brusijo, da zasije. Mi moramo brusiti sami sebe, najti sami sebe, iz sebe nekaj napraviti. In če nimaš veselja, da bi bil inšpektor na pošti, moraš najti svoj obrus sam, in še oko, ki te bo gledalo, res, še to; in voditi tisto oko, mu omogočiti, da te gleda v blesku. Eni živijo drug od drugega kakor klop in pes, kakor uš in ti, kakor bolha in mačka; zajedavec pije tujo kri, zajedani pa je ves živahen, ker se mora praskati. |
Jasno, da živim napačno. Kdo pa ne? |
Govorica je vsekakor sad zrelosti; otrok se še ne more izražati. Poslušam po radiu naše ljudi: ne znajo govoriti, ne znajo tvoriti stavkov; zdaj zaidejo v visokostno puhlico, zdaj zdrsnejo v poulično čvekanje; nismo narod govornikov. Ali naj čakam še nekaj rodov? Da se prejecljamo do zrelosti? Črkarske pravde imamo, o, to že. Nekaj pesnikov, ki kar pesnijo. |
Želja po pravem dejanju, po razumevanju lastnega življenja. Vse to se zmeša v težke kaplje dežja, ki bije v obraz. Veter sopiha med hišami brez luči: ne boš, ne boš, niti koraka po svoje ne boš zmogel; minil, minil bo tvoj čas; in zmeraj boš vse vedel, kako bi moralo biti in kako je; vedel boš zmeraj nekoliko prekasno; vse bo za tabo nespremenljivo. A nikoli se ne boš mogel ustaviti niti za hip. Naravnost po cesti naprej, po cesti, ki so jo zgradili drugi, v dolino Nevrnitve. Desno se dviga strmina nedoseganja, levo se razprostira močvirje blodnje. Čas pa hladno teče mimo. Roka, ki te grabi za srce, ti ga stiska, da boli– je tvoja lastna.« Z nikomer se ne morem pogovarjati o tem, nikomur ne morem dati te reči v branje. |
Zakaj ne bi vsaj izvedel, kar se izvedeti da? Zdaj na primer že vem, da je večina združenj zoper nekaj, zelo malo jih je za kaj. Sveta vojska zoper alkoholizem. Versko združenje zoper antikrista (ki baje prihaja z naglimi koraki). Narodno društvo zoper internacionale. Zoper boljševizem, zoper fašizem, zoper antifašizem, zoper kapitalizem, zoper samoslovence, zoper srbofile, zoper, zoper, zoper… In to vse v navidezni redoljubnosti, v ozračju narodne prisrčnosti; vse za demokracijo! |
»Zato pa deluje revolucija po fazah. Čudiš se Stalinovim čistkam. Sovjeti so najprej pomedli z razrednim sovražnikom, ki je bil oborožen, potem čistijo lastne vrste. Ko je kvalitetni preskok izvršen, se začne evolucija revolucije. Po načelu »negacija negacije«, ki ti seveda še ni znano. Zrno se negira, ko postane kal, kal se negira, ko požene lat… in tako dalje do klasa, ki spet da zrno…« |
Ženske, s katero bi imel prvinski stik, ne bom srečal; vse življenje bom iz različnih teles in duš sestavljal eno; in ko bo sestavljena, ne bo človek, temveč zmaj, sestavljen iz delov različnih živali. Gledam domačo hčer, ki me je postregla. Brhka je, okretna, delavna; dobra žena bo, mati in gospodinja. Zdrava plemenska kobila. |
Ali nimajo navsezadnje bolj prav asketi, ki so obvladali svoja poželenja? Na koncu življenja ti ostane samo tisto, kar si dal, je rekel eden izmed njih. Kaj ostane človeku od take razuzdane noči? Gluha praznina v glavi, žalost nad sabo, nekak glodajoči kes brez prave podobe, nekaj malega izkušnje, ki ni uporabna. Nobenega občutka zmage; vsi smo bili poraženi. |
Vezal sem in vezal, poln asociacij sem začel gledati vrsto podob brez vidne zveze, začenjal sem verjeti, da iz tega mora nekaj nastati. Nastalo je, a kaj? Zmeda zvočnih besed brez notranje organizacije človeškega duha. Nadrealisti so pisali veliko boljše stvari. Samo torej tudi ne bo šlo. Ali je vmes kak način? Med preveliko organiziranostjo besed in med besedno zmedo? Poskusil sem napisati nekaj neobveznega: opisati notranja stanja (telesna in dušna) človeka po divji, prekrokani noči; stanje živčevja dopušča velike preskoke, nenavadne vrinke, čudne zveze; majhni dogodki pretekle noči se spletajo s pomisleki o načinu življenja, v smislu bivanja, o nerazumljivosti lastnega življenja; okolica pa seka v vse to na posebno boleč način. |
Tudi strahovalce je strah, to sem videl kasneje neštetokrat. Tudi mučitelj se udari ob tistem, ki ga bije. Tudi ključar je z jetnikom zaprt. Žrtve ne spijo ob spominu na mučenja, a tudi rablji nimajo mirnega spanja. Tudi žandarje zebe, ko nas vodijo na kolodvor. Vsi pa enkrat umremo, vsi enako bedno, smrt kosi v mrtvaškem plesu vse enako; teže umre, kdor zapušča več za sabo. |
Kako se spoznava član plemena, kjer še nimajo ogledal? Vidi se v vodi, no, približno, v glavnem pa odseva v ljudeh okrog sebe. Tu, v vrvežu Pireja ne odsevaš v nikomer, in nihče ne odseva v tebi; niti mršava mačka te ne ošine s pogledom; ni te, enostavno te ni. Tu sem človek, ki ga ni. |
Ne bom bogataš, ker je revščina bolezen, do tridesetega leta ozdravljiva, potem kronična. |
Oblomov, izvrstna knjiga Ivana Gončarova; glavna oseba se kakšnih sto petdeset strani dolgo spravlja iz postelje; |
Preiskovanje človekove duševnosti prevzamejo zdravniki za duševne bolezni, fiziologi, nevropsihiatri. Berem Brétona, berem Freuda in še več o Freudu, izvem čisto slučajno nekje o Ivanu Pavlovu (pogojeni refleksi; prizadene me zgodba o njegovih poizkusih s psi), šele zelo kasno izvem o njem več. |
Zelo dobro se spominjam vtisa, ki ga je name napravilo odkritje Marcela Aiméja; zgodba o klošarju, ki je postal model za Kristusa na svetih slikah; neverjetna podoba; preveč jé in izgubi »službo«; vrne se pod pariške mostove, ker ni več primeren za model Jezusa Kristusa; odhaja v Seino, za njim gledajo klošarji– in ko se utopi, reče eden od njih: Ti, ali se ti ne zdi, da je nekaj časa hodil po površini vode, preden se je utopil? |
Vidim, da ni mogoče živeti, ne da bi se slepil, hote ali nehote. Brada in lasje rastejo sami, vsak korak pa je treba načrtovati. V puščavi, v džungli, v umetnem ustroju družbe. Lovec sem; v čudni divjini se plazim po sledovih nedoločljive živali: to sem jaz, ta žival, ki beži pred mano, je jaz. In kaj se bo zgodilo, če jo ujamem? |
Slovenci smo sicer klerikalno potuhnjeni zviteži, radi se javno zgražamo nad tistim, kar na tihem počnemo; vendar smo v praksi še nekako tolerantni. Načelno se izjavljamo za čistost, zasebno se temu posmehujemo. Relativnost spolne morale kot da nam je v krvi; šušljamo o vse mogočih škandalih, zgražamo se in nič hujšega. Človek je prepleskan z lakom civilizacije, ki kar naprej poka na njem. Spodaj se prikaže nekaj mesenega, kosmatega. |
Ponovno sem bil pri Robiju, zmeraj najdem tam tudi Sonjo; trije niso dobra družba. Mislim, da sem izgubil tudi Robija. Smrt nas ne loči tako kakor ženska, ki se prilepi na svojega dragega in ga ne zna pustiti pri miru niti za minuto. S pogledom mu sedi na ustnicah, češ kaj bo rekel. Z roko ga drži za rame ali za koleno; najraje bi ga kar vsrkala vase. Ali Robi ne opaža, da se Sonja redi? |
Radoveden, kakor sem, večam svojo vednost, ta pa čedalje bolj uničuje moje prvinsko doživljanje vsega. Da se bom lahko spomnil, bom moral veliko pozabiti. |
Kje so časi, ko sem zajahal konja in se zapodil tja na Posavje? Ali šel v hribe. Ali se zalumpal v zanikrnem baru s plesalko na kolenih. Ali ležal pod hrastom, pod košatim barjanskim hrastom in se pogovarjal z nekom, ki je bil tudi en sam zvitek živčnih vlaken. |
Izgubljeno, izgubljeno, pogubljeno. Rast je laže ustaviti ko razkroj. |
Včloveku večno živi tiha želja, da bi mu kdo podal roko, ga podprl in mu pomagal naprej. (Zato si je izmislil boga.) V človeku venomer tli prepričanje, da si vsega ni sam kriv. (Zato si je izmislil usodo.) Pribit, privezan, prikovan v svoje življenje– si želi bega v boljše življenje, v lepši svet. (Za to mu služijo sanje.) Spomin na nekdanjo bolečino je neponovljiv. (Zato pravimo, da čas celi rane.) Poleg podgane je človek najprilagodljivejše bitje. (Zato pravi kmet: Človek prenese več ko konj.) |
Z roko zdrsnem počasi po topli koži okrog boka in krenem pod trebuh, tja na mehki, kosmati trikotnik, božam ga, spletam kocine med prste in se pripravljam, da raziščem to nepopisno čudno področje, z enako radovednostjo ko prvič v življenju, čeprav se je to zgodilo že tisoč in tisočkrat. Nikoli ne morem verjeti, da je tam– to in to. Nekoliko sram me je, da sem se tam rodil, pa vendar nikoli ne vem, na kaj bom naletel. Bil sem seveda že res iznenaden, saj ena ni podobna drugi, pa tudi ista ni zmeraj enaka. Nekoč tipljem zdravo, leporaslo kmetico– pa naletim na cela čreva. Drugič, tam nekje pri morju, ne najdem luknje, ko da je ni: bila je ozka ko novčič za pet par, skrita, nerazširljiva; vse igre sva se lahko igrala, samo glavne ne. |
Potem so me vozili na sodišče, uprizorili so nekaj meni nerazumljivega; tedaj še nisem imel pravih izkušenj. Da sem nemoralnež– no, to bi še nekako razumel, kolikor ljudi toliko pogledov na to reč. Baje je Ljudmila pričala, kako sem jo nategnil v rit. Grozno, ne? Ženska je baje pri tem duševno trpela, pri drugih, normalnih stikih pa manj. A zanimivo je, da sem med tem postal tudi špijon, izdajalec domovine, sovražni propagandist in take reči. Baje sem tudi streljal na nekoga, pa ga nisem zadel, ker je bil preveč pogumen. |
Jelen je stal ob potoku in se gledal: občudoval je svoje lepo rogovje, sram pa ga je bilo mršavih nog. Prišli so lovci, bežal je, zapletel se je z rogovjem v vejevje, ujeli so ga. Morala: tisto, česar si se sramoval, bi te rešilo, tisto, kar si občudoval, te je pogubilo. |
Priznam lahko samo, da je v meni vse narobe, da nisem uresničil ničesar, za kar sem si kar vneto prizadeval, da nisem zapustil nobene sledi za sabo, da sem bil preveč vdan strastem in koprnenjem– in sem na dnu še zdaj–, da bi lahko poletel v breztežnost, da sem pribit na to Zemljo z mogočnimi žeblji, to že. Ne priznam pa, da bi vse to moralo biti zmeraj tako in nič drugačno. |
Na letu iz Sicilije sem nato skočil na Kolumnatrijo Tereze Vuk in jo danes, tretji dan zaključim. Že takoj lahko rečem, da mi ni dala nič. Ne slogovno ne vsebinsko. Kot Pahor. Edino kar sem potegnil iz nje je, da so večinoma vsi pijanci, narkomani ali drugačni ranjenci, ki jih odbija med dvema ekstremoma evforije in depresije zelo prepričani v svojo unikatnost.. ki jo pa med seboj izživijo skoraj identično. Mogoče je njena knjiga in ne zbirka kolumn boljša, in bi bila to ustreznejša primerjava, ampak v tem duhu spisan Kodrlajsasti piton je prva liga.
Edited by frogstomp - 04.May.2025 at 10:58
|
|
 |
devlin
Senior Member
Joined: 16.Nov.2007
Location: Vatican City State
Status: Offline
Points: 8612
|
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 04.May.2025 at 17:25 |
polopoklip wrote:
Se posipam s pelinom za pozen odgovor. Končno sem si kupil vse štiri knjige. Prebral sem nekaj prvih poglavij in zadeva se mi zdi kar obetavna. Moram priznati, da mi je vseeno za konflikt med levimi in desnimi, kar se tiče naše zgodovine med drugo svetovno vojno in me bolj zanima 'extreme of human experience' in vprašanje zakaj ljudje počnemo stvari, ki jih počnemo. Glede na to, da je bil Svetina med vojno partizan in pomemben funkcionar komunistične partije, je bil verjetno posredno/neposredno odgovoren za kar nekaj smrti, zato je verjetno to pisanje še posebej dragoceno, ker skozi zgodbo iz prve roke izvemo kaj vsega je zmožen človek, ko se znajde v tako ekstremni situaciji kot je vojna. Ali pač?
Naj bom pri branju na kaj še posebej pozoren?
|
Oj Klip, tole sem pa uspel kar prezreti. Za tiste čase je Svetina pisal kar pogumno, bil je prvi ki je kot sem že omenil javno povedal, da so iz Avstrije vrnjene domobrance kar pobili (tiste, ki so se prebili v Italijo so večinoma spravili v Argentino, Avstralijo,...) in omenil je tudi smrt prijatelja po ukazu nekega komandanta ki je preveč padel noter ter teroriziral lastne podrejene. Je imel kar težave, kar sem tudi napisal. Enih stvari pa enostavno ni smel ali zmogel povedati po pravici. Na primer ko so Nemci napadli partijsko šolo v Cerknem so partizani iz čistega revanšizma sprašili 4 civiliste, ki naj bi jih izdali. Izdano je sicer bilo, drugače ne bi prišli mimo zased, ampak to je šlo čisto v smislu ti nam pa nisi všeč, ti si kriv.... Brez dokazov. Sem bil kar presenečen ko je Stanovnik na eni od prireditev, ki so bile tam rekel: 'Zdaj se bomo poklonili še žrtvam partizanskega nasilja.' In položil venec k njihovemu grobu.
Deliva ista zanimanja. Tudi mene fascinirajo izredni ljudje v izrednih okoliščinah. Odkar malo bolj trezno gledam na svet in upoštevam kar se govori tudi čisto dobro vem, da ta ni črno bel, kaj šele vojna. Ne spomnim se kdo je že rekel, če bereš zgodovino poljubnega naroda in ti je všeč, potem ne bereš zgodovine, ampak propagando. Homo homini lupus. Vsi narodi imajo skelete v omarah in človeštvo že od pamtiveka brodi po krvi šibkejših. Moram pa reči da imam tudi izredno srečo, da je moja babi še živa in se veliko meniva o teh časih.
Po kočevskem je mesaril Pero Popivoda, nek albanec, ki ga je Tito poslal, da bi naše partizane spravil v akcijo. Naš narod mu ni pomenil nič, bil pa je trd komunist. Naši komandanti so bili nenehno v sporu z njim. Ko je požgal Mašun, povzročil katastrofo Prešernovcev na Žirovskem vrhu, kjer je bil ujet moj dedek, v tem članku o Turjaku tudi piše da je dal postreliti ranjence. V bistvu je imel toliko masla na glavi da sem mislil, da je en od vrinjencev. Ko se je zgodil informbiro je pobegnil z letalom v Rusijo, drugače bi ga verjetno čakal Goli otok...
Je pa res da si današnji človek težko predstavlja, kako naporna je partizanska vojna. Ni zaledja, osvobojeno ozemlje je bilo spočetka krhka stvar in z ranjenci je bilo težko (kaj storiti z sovražnimi... peljati v bolnico in tvegati izdajo?), izpostavljen si elementom, ni preskrbe in moraš živeti od tega kar ti dajo oziroma vzameš na silo, vse skupaj terja nadčloveške napore. A kljub temu so imeli tiskarne, bolnice, celo z rentgenom, radio, osvobojeno ozemlje, proti koncu tudi mornarico in letalstvo. Tega drugje v Evropi ni bilo.
Zakaj ljudje to počnemo drug drugemu... Sem pred leti tudi že zapisal, da imamo naprej obrnjene oči plenilcev (plen jih ima ob strani, da lažje spremlja kaj se godi okoli njega in za njegovim hrbtom) in v nas je še vedno precej zverinskega. Manjka nam še tisoče let evolucije, da bi te primitivne nagone morda izbila iz nas. A kot izgleda bo časa zmanjkalo. Nisem preveč optimističen glede prihodnosti človeške rase.
No sem nametal še dost offtopica.... Vsekakor te pa prosim za mnenje, ko se boš prebil skozi ta špeh. Na moji posteljni polički so bile vedno 3 knjige. Zbirka Ukana, Svet demonov in Čarovnice: Predstave, procesi, pregoni v evropskih in slovenskih deželah. Zadnjih dveh ni ni več. Posodil, ne dobil nazaj. Vsaj za Svet demonov vem kje je in ga bom morda še kdaj videl.. 
Edited by devlin - 04.May.2025 at 17:56
|
The Optimistic Cynic: Remaining completely oblivious to the tragedy of existence.
|
 |
Powerandpain
Newbie
Joined: 11.Nov.2015
Status: Offline
Points: 42
|
Post Options
Thanks(0)
Quote Reply
Posted: 05.May.2025 at 06:59 |
Ve kdo ce bojo sploh prevedli 4.knjigo Temnega stolpa al je projekt padel v vodo zaradi spabe prodaje sklepam?
|
 |